Peregrinus

  • by

I tak się właśnie kończy świat
Nie hukiem, ale skomleniem…

T. S. Eliot

Schowani za maskami artyści Teatru KTO stali się jednym z najbardziej uderzających obrazów festiwalu. Uznany polski zespół teatralny wychodzi na ulice Nowego Jorku w ramach Fringe Al Fresco, z spektaklami plenerowymi, które zgłębiają sens życia pozbawionego duchowości, miłości i piękna.Playbill.com, Nowy Jork

Układanka Zonia jest po prostu perfekcyjna. Na dodatek kostium, utrudniający przecież grę, stapia się z artystami, tworząc jakby ich prawdziwą skórę. To wymaga ogromnych umiejętności. Świadomości własnego ciała i tego, że obok jest partner, z którym być trzeba w każdym momencie w określonej relacji. Siłą „Peregrinusa” jest idealne wykorzystanie każdego z tych elementów. Wydaje się, jakby tych wielkich głów w ogóle nie było, jakbyśmy to my sami pląsali w tym korpokorowodzie.Włodzimierz Neubart, chochlik kulturalny.blogspot.com

Peregrinus zdaje się być czarną komedią; humor przeplata się z grozą, groteska z realizmem. To opowieść o lękach, frustracjach i zagubieniu człowieka XXI wieku – podana w niebanalny, metaforyczny sposób. Spektakl wyróżnia wspaniała gra zespołowa i oryginalna myśl reżyserska.Merwan, Jerzy Zoń już nie boi się klaunów, Portalik24.pl

Gdy tylko zaczyna się przedstawienie, na Governors Island gromadzą się tłumy. (…) Zespół wykonuje świetną robotę, komunikując się z widzami bez słów i utrzymując ichw stanie widocznego zaangażowania przez cały czas trwania spektaklu. (…)
Choreografia Eryka Makohona eksploruje zakresy rzeczywistości i iluzji, wyolbrzymiając prozaiczne ruchy dnia codziennego, by stworzyć coś zabawnego, zaskakującego, a czasem niepokojącego.Alexander Douglas, Theasy.com, Nowy Jork

To świetny spektakl, by zatrzymać się na chwilę i zastanowić, co robimy ze swoim życiem. Nie jest dobrze, jeśli choćby częściowo przypomina świat w Peregrinusie. Ale teraz, skoro już o tym wiemy, możemy to zmienić. A czy zmienimy?Lilia Łada, TenPoznan.pl

Trochę cyrku, trochę teatru tańca, a wszystko to zachwycająco dziwne.Noproscenium, San Diego

Szczególne miejsce w moim sercu zajmuje PEREGRINUS Teatru KTO. Zobaczyłam to przedstawienie na festiwalu w Hiszpanii, pokochałam i sprowadziłam do San Diego na nasz WOW Festival.Teresa Sapien, Broadwayworld, San Diego

Setki osób na Aghmashenebeli Ave w centrum Tbilisi zachwyciło się improwizowanym występem polskiego Teatru KTO, który odbył się w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatru 2016.Nino Alavadze, Agenda.de, Tbilisi

Inspirowany poezją T. S. Eliota wędrujący spektakl uliczny pokazuje dzień z życia współczesnego everymana. W efektownej wizualno-choreograficznej formie, z groteskowym przymrużeniem oka, dotkliwie obnaża pułapki współczesnego świata, w które masowo dajemy się łapać, bezrefleksyjnie tracąc linie papilarne naszych dusz. Czy zbiorowe opętanie Peregrinusów ma swój kres? Czy w tej podróży padamy ofiarami dybuków czy może sami się nimi stajemy?

W pięć sezonów od premiery zaprezentowany na ponad 50 festiwalach na całym świecie, wśród których najważniejsze to Olimpiada Teatralna (Sankt Petersburg, 2019), FiraTàrrega (Tarrega, 2018), Chalon dans la rue (Chalon-sur-Saône, 2018), Nous La Rue (Montreal, 2017), Sziget Festival (Budapeszt, 2017), Sibiu International Theatre Festival, (Sibiu, 2017), Seoul Street Arts Festival (Seul, 2016), Tbilisi International Theatre Festival (Tbilisi, 2016), The New York International Fringe, (Nowy Jork, 2016), Greenwich & Docklands International Festival (Londyn, 2016).

Nagroda Tony’ego Bulandra dla najlepszego spektaklu ulicznego na Babel Fast w Targoviste/Rumunia w 2016 roku.

Wiedziałeś już sztukę? Proszę podziel sie opinią !

Twój adres email nie zostanie opublikowany.